השר בני גנץ: "אני לא משחרר את עצמי מאחריות"

    איתי גדסי No Comments on השר בני גנץ: "אני לא משחרר את עצמי מאחריות"

    בני גנץ, יו"ר המחנה הממלכתי וחבר קבינט המלחמה: "התמרון הקרקעי הוא רק שלב במהלך ארוך טווח שכולל היבטים ביטחוניים, מדיניים וחברתיים" | ביחס לשאלת האחריות, אמר: "מי שהיה שותף להנהגה לא יכול להסיר מעצמו אחריות, בכלל זה אני"

    צילום: אלעד מלכה
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הקבינט המצומצם, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, לא מסיר מעצמו את האחריות לקונספציה מול חמאס – פחות מיממה אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "המחדל ייבדק עד תום, וכולם יצטרכו לתת תשובות – גם אני".

    "כל מי שהיה שותף להנהגה ולהובלה של מדינת ישראל בכל תפקיד שהוא לא יכול להסיר מעל עצמו את האחריות, ובכלל זה אני", אמר גנץ במסיבת עיתונאים, בתשובה לשאלה בנושא. "אני למעלה מעשרים שנה בעמדות מפתח ביטחוניות ומדיניות בישראל. אינני משחרר עצמי מהאחריות, לא לדברים שקרו ולא לדברים שלא קרו".

    גנץ אמר כי הכניסה לממשלת החירום והקמת קבינט המלחמה הייתה "הצעד הנכון למדינת ישראל והצעד הזה כבר הוכיח את עצמו, בקבלת ההחלטות, בהתנהלות המדינית-הביטחונית, במסר הפנימי לחברה הישראלית ובמסר החיצוני לאויבינו". בתשובה לשאלה עד מתי יישאר בממשלה, ענה: "לא עשיתי פוליטיקה כשנכנסתי לממשלת החירום, לא מתכוון לעשות פוליטיקה במהלכה. כמו שידעתי מתי להיכנס, גם אדע מתי לצאת. השותפות היא שותפות גורל ולא שותפות פוליטית".

    בתשובה לשאלה אחרת, גנץ לא הכחיש שארצות הברית דרשה מישראל לעכב את הכניסה הקרקעית, לצורך היערכות כוחותיהם: "אנחנו מקיימים שיח ברמות שונות. לא מדובר רק באירוע מקומי בישראל. זה אירוע שיכול להיות רב-זירתי. לארצות הברית, השותפה האסטרטגית הגדולה ביותר, יש את הצרכים שלה".

    בתחילת דבריו אמר גנץ: "מדינת ישראל מתמודדת עם אתגר שלא חוותה מאז הקמתה. אנחנו נמצאים במערכה רחבה שדורשת אחריות ושיקול דעת בהכנת המהלכים הנדרשים ונחישות בביצועם. צפויים לנו אתגרים ורגעים קשים. בסופם, נצא מחוזקים מבפנים ומבחוץ".

    לדבריו, "אנחנו עוסקים בשבועיים האחרונים לילה ויום במאמצים בלתי מתפשרים בכדי לקיים את הצו המוסרי והחובה הלאומית להשיב הביתה את בנותינו ובנינו. אנחנו עושים זאת בכל דרך אפשרית, בכל נתיב שיש לנו ובכל אמצעי שעומד לרשותנו. החזרת השבויים והנעדרים היא חלק בלתי נפרד מהמאמץ המלחמתי".

    גנץ הדגיש כי "אנחנו כהנהגה ערים לקשיים ולהשפעות של משך הלחימה על כולנו. אני מבטיח לכם שהשיקול היחיד שעומד לנגד עינינו הוא הניצחון, שינוי המצב האסטרטגי בדרום, והשבת הבנות והבנים לגבולם. כל זאת תוך המשך הפעילות ההגנתית וההתקפית הנדרשת בשאר הגזרות. הגשמת היעדים האלו לא תהיה רק תוצאה של תמרון קרקעי, אלא של עמידה לאומית ושל מאמץ משולב ורב-שלבי. סכנת ההשמדה לא תהיה מנת חלקנו – אלא גורלם של מבקשי רעתנו".



    0 תגובות